Sztuka dobrego planowania. Jak powinien wyglądać prawidłowy brief?

Bez prawidłowo przygotowanego briefu szanse na udaną kampanię są naprawdę małe. Dlaczego? Cóż, jeśli nie powiesz, czego oczekujesz, to ciężko będzie Ci to dostać. Prawidłowo napisany brief jest podstawą dobrego projektu. Możesz być pewien, że twoje myśli i oczekiwania są jasno wyrażone i możesz rozpocząć współpracę z agencją kreatywną z czystym sumieniem i wzajemnym szacunkiem. Jak więc powinien wyglądać dobry pomysł na kreację? Nie zapomnij o tych zasadach.

1. Kluczowe pytania

Zanim zaczniesz pisać swój brief, zadaj sobie kilka kluczowych pytań, które pomogą ci zrozumieć, jaki jest rzeczywisty cel Twojej kampanii. Co w zachowaniu klienta chcesz zmienić? Jaki problem chcesz rozwiązać? Kto jest waszym dobiorcą docelowym? Jakie jest twoje kluczowe przesłanie dla odbiorców i jak Twój produkt może pomóc w rozwiązaniu wyżej wymienionych problemów. Kiedy już odpowiesz sobie na te pytania, możesz przejść dalej i rozpocząć pisanie planu.

2. Opisz swoją markę

Czy naprawdę znasz swoją markę? Czy możesz opisać jej środowisko, osobowość, ton of voice, którego używa? Opowiedz o tym, pamiętając, że informacje te są niezbędne dla agencji, z którą chcesz współpracować. To naprawdę może zmniejszyć ryzyko niezrozumienia, które może wyraźnie zaszkodzić twojemu stosunkowi z agencją i niepotrzebnie pochłonąć dużo czasu. 

3. Inspiruj

Pamiętaj, że ta kartka papieru zwana briefem to nie tylko dane. To szansa dla zespołu kreatywnego, aby zainspirować się Twoją wizją. Jeśli rzeczywiście czują to, co chcesz powiedzieć, będą cieszyć się pracą nad Twoim projektem, ponieważ zobaczą, że jesteś pasjonatem. To zdecydowanie zmotywuje ich jeszcze bardziej do pracy.

4. Komunikuj się

Jeśli Twój brief jest dobry, osiągniesz pożądane wyniki. Więc komunikuj się jasno. Przedstaw swój brief osobiście lub przynajmniej za pośrednictwem Skype, aby mieć kontakt wzrokowy z ludźmi, którym powierzono misję uniesienia swojego produktu na wyższy poziom. Nie wahaj się ich zapytać, jak się czują wobec prezentowanych przez Ciebie pomysłów. Uzyskaj natychmiastową informację zwrotną, dzięki czemu szybko zobaczysz odzwierciedlenie swojej wizji w oczach innych specjalistów.

5. Mów prosto i konkretnie

Jeśli brief staje się złożony, a opisanie wszystkich elementów wymaga dużo wysiłku, istnieje ryzyko, że nie będzie spójny. Jeśli odrabiałeś zadania domowe, aby naprawdę wiedzieć, co chcesz przekazać i jaki efekt chcesz osiągnąć, łatwiej będzie to przedstawić prostymi, ale wciąż mocnymi słowami. Miejmy nadzieję, że to początek owocnej współpracy między Tobą a agencją kreatywną.

Oto najważniejsze elementu dobrego briefu kreatywnego:

  1. Nazwa i dane teleadresowe – jaka jest nazwa projektu i dane kontaktowe klienta i zespołu kreatywnego
  2. Przegląd – jaki jest obraz rynku, na jakim działasz. Jakie są główne problemy i możliwości. O czym powinien wiedzieć zespół kreatywny?
  3. Jaki jest cel kampanii? – Określ, co chcesz osiągnąć dzięki swojej kampanii.
  4. Kto jest Twoją grupą docelową? Do kogo się zwracasz? W jaki sposób się komunikujesz?
  5. Kluczowe przesłanie – Co jest Twoim nadrzędnym komunikatem?
  6. Jakie są nasze punkty sprzedaży? Dlaczego jesteśmy najlepszym rozwiązaniem problemu?
  7. Harmonogram – czego oczekujesz od zespołu kreatywnego i kiedy należy to zrobić? Określ konkretne daty / terminy?
  8. Budżet – ile pieniędzy możemy wydać na kampanię

 

——-

Szukasz wsparcia w obszarze strategii, brandingu, a może chcesz zbudować produkt cyfrowy? Skonsultuj z nami swoje potrzeby biznesowe!

Napisz do nas na hello@funktional.pl

Lub zadzwoń – w kilka minut dowiemy się, czy (i jak) możemy Ci pomóc +48 12 341 45 12