Dobrze zaprojektowana strona internetowa to tylko jeden krok do tego, aby zachęcić klientów do skorzystania z Twoich produktów lub usług.
Choć jest podstawą prowadzenia wielu biznesów, często nie poświęcamy jej funkcjonalności należytej uwagi. Sprawdź kilka kluczowych kroków, o które należy zadbać, aby strona internetowa spełniała swoje zadanie – wpływała na sprzedaż i zachęcała do ponownych odwiedzin.
Szybkość wczytywania
Nawet najlepszy i najbardziej interaktywny projekt strony nie zatrze złego pierwszego wrażenia, czyli… wolno lub tylko w części wczytywanej strony. To, ile użytkownik będzie czekał na jej załadowanie ma istotne znaczenie w mierzeniu i osiąganiu zadowalających konwersji. Czas to uszanować i wprowadzić niezbędne zmiany. Możesz usunąć niepotrzebne widżety lub wtyczki, zmniejszyć obrazy, które ozdabiają Twoją stronę, a gdy i to nie pomoże – zastanowić się nad prostszą konstrukcją strony.
Aby dokładnie przeanalizować, z jaką szybkością wczytuje się Twoja strona, możesz wypróbować bezpłatne, ale niezwykle skuteczne narzędzie:
https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/
Działające odnośniki
To jeden z częstszych błędów, z jakimi można spotkać się na stronach internetowych. Wystarczy drobna zmiana w docelowym adresie URL, przeniesienie treści do innej zakładki lub brak podpięcia pod hiperłącza, a to recepta na to, aby użytkownik kliknął czerwony krzyżyk i opuścił Twoją witrynę – sklep internetowy lub landing page. Na szczęście nie musisz sprawdzać wszystkich linków ręcznie. Proponujemy skuteczne rozwiązanie:
http://www.deadlinkchecker.com/
Dopasowanie do urządzeń mobilnych
Jeśli Twoja strona nie jest jeszcze dopasowana do wyświetlania na urządzeniach mobilnych – zmień to. Jak pokazują badania już ponad 80% użytkowników aktywnie przeglądających (i robiących zakupy!) Internet korzysta w tym celu ze smartfonów. Nikogo nie dziwi więc nasilający się w projektowaniu słuszny trend mobile first.
Co więcej – Google już od jakiegoś czasu otwarcie mówi o tym, że to strony, które są responsywne, pozycjonują się wyżej w rankingu (wynikach wyszukiwania). To prosta droga do tego, aby sukcesywnie zwiększać ruch organiczny na Twojej stronie relatywnie niskim kosztem.
Skorzystaj z bezpłatnego narzędzia Google do sprawdzenia dostosowania Twojej strony do urządzeń mobilnych: https://search.google.com/test/mobile-friendly
Lub z rozbudowanego interfejsu, dzięki któremu sprawdzisz sposób wyświetlania strony na wielu urządzeniach: https://quirktools.com/screenfly/
Ekspozycja zakładek Kontakt
Wyobraź sobie sytuację, w której klienta zainteresowała Twoja oferta. Rozmyśla nawet nad tym, że być może będziesz dobrym partnerem biznesowym na kolejne miesiące lub lata. Dla Twojej firmy to świetna okazja do rozwoju i stabilizacji. W tym scenariuszu może nie zadziałać tylko jedna rzecz: klient nie będzie mógł się z Tobą skontaktować. Zadbaj o to, by zakładki z kontaktem lub formularzem były dobrze wyeksponowane:
- przy konkretnej ofercie z zachętą do kliknięcia, czyli tzw. CTA (ang. Call To Action),
- w górnym pasku zakładek,
- w stopce strony.
Pojemny i wydajny serwer
Strona, która przyzwyczaiła użytkowników do tego, że zazwyczaj nie działa… będzie stroną, której nikt nie odwiedzi ponownie. Możesz porównać to do wrażenia po wizycie w sklepie lub restauracji, gdzie raz za razem brakuje składników. Niezbyt dobrze, prawda? Poszukując odpowiedniego serwera, sprawdź:
- jego pojemność – przy małych i średnich stronach wystarczy około 1 GB,
- transfer – zwróć uwagę na to, by wynosił około 20 GB,
- cenę – za dobre jakościowo serwery nie musisz przepłacać.
Sprawnie przejdź przez powyższe siedem punktów i korzystaj ze wszystkich benefitów, jakie dla Twojego biznesu może mieć odpowiednio przygotowana strona internetowa.
——-
Szukasz wsparcia w obszarze strategii, brandingu, a może chcesz zbudować produkt cyfrowy? Skonsultuj z nami swoje potrzeby biznesowe!
Napisz do nas na hello@funktional.pl
Lub zadzwoń – w kilka minut dowiemy się, czy (i jak) możemy Ci pomóc +48 12 341 45 12